El director de Vilaweb, Vicent Partal, ha fet befa de la portada digital de La Vanguardia, tot destacant dos fragments dels articles de Francesc-Marc Álvaro ("La percepció general és que l'independentisme polític ha tocat fons") i de Jordi Juan ("Fins i tot els més recalcitrants partidaris de l'independentisme han obert els ulls i veuen que amb aquesta tropa no es va enlloc").
"La terra és plana, la terra és plana, la terra és plana, El debat ha tocat fons: la terra és plana! plana del tot. Fins i tot els més recalcitrants ho veuen: la terra és plana.. Captura de la portada de La Vanguardia d'ara mateix. Pobra gent", ha piulat Partal.
Álvaro ha replicat dient-li que "em pensava que acceptaves que, en política, és normal tenir visions diferents. Jo no diré mai que ets «pobra gent» pel fet d'afirmar que anem molt bé i que tenim uns dirigents sensacionals".
“Saps, de fa anys, que res m’agrada més que una bona discussió, sensata i intel·ligent. Simplement avui a algun editor gràfic i de portada la mà se li n’ha anat un poc massa. T’ho diu un recalcitrant”, ha respost el director de Vilaweb.
Quan un usuari de Twitter ha recordat a Álvaro que havia escrit un llibre titulat Per què hem guanyat, el columnista de La Vanguardia ha reaccionat així: "Gràcies per la publicitat. En el pròleg del llibre, ja advertia que el resultat no era folgat i que tot depenia de les decisions estratègiques".
"És digne d'estudi fins a quin punt la realitat més evident pot arribar a incomodar alguns. Voler la independència o voler que guanyi el Barça no hauria de convertir cap observador en algú que diu mecànicament que Torra o els blaugrana sempre juguen bé. És elemental", ha expressat Álvaro al cap d'unes hores a Twitter.