Luis Bárcenas va posar una condició a Mariano Rajoy i Javier Arenas en la reunió que van mantenir en destapar-se la comptabilitat B del Partit Popular, a canvi d’assumir les responsabilitats. L’extresorer del PP va exigir la destitució immediata del “traïdor” Cristóbal Páez, qui ocupava el càrrec de gerent del partit.
La destitució de Páez la va gestionar María Dolores de Cospedal, qui, segons El Mundo, va ser molt generosa amb la quitança, doncs als 111.000 euros que li corresponien per contracte, la secretària general del Partit Popular va afegir 350.000 euros en negre, segons ha reconegut el propi Páez davant el magistrat que investiga el cas, Pablo Ruz.
Segons el diari d’Unitat Editorial, l’empipament de Bárcenas amb l’exgerent del PP es deu al fet que li va encarregar la custòdia de la comptabilitat B del partit i per això el responsabilitzava de la seva filtració a la premsa, que va estar l’origen del cas pel qual l’extresorer del Partit Popular està tancat a la presó de Soto del Real.