La difusió de mapes, per part d’algun destacat seguidor de Junts a les xarxes socials i del mateix partit, possiblement amb la intenció de consolar-se exhibint el múscul a la majoria de les comarques i municipis catalans, o de donar ànims als correligionaris pel resultat dels comicis.
El problema per als juntistes és que, tot i que el seu partit acumuli més comarques que cap altre adversari polític, de manera que el mapa va ple del seu color, això no s’ha traduït en cap victòria el 12-M ni el 9-J.
Aquest dilluns, Betona Comín, membre del Consell de la República i acèrrima puigdemontista, a més de germana de l’exconseller i eurodiputat novament electe Toni Comín, ha difós un d’aquests mapes, elaborat per l’ACN, que mostra els resultats de les eleccions europees per municipis.
Betona Comín ha destacat a X en quants municipis catalans s’ha imposat cada partit en vots: 587 per a Junts, 247 per al PSC, 110 per a ERC i 3 per al PP.
El seu tuit ha provocat un bon grapat de befes iròniques perquè la realitat, en uns comicis com els europeus, caracteritzats per la circumscripció única, és que guanyar en 587 municipis és irrellevant, i que la presència de Junts a l’Eurocambra s’ha reduït de tres representants a un, després que la formació de Carles Puigdemont perdés més de mig milió de vots.