Greenpeace denuncia la Comissió Europea per etiquetar el gas natural i la nuclear com a energies verdes

L'ONG lamenta que les empreses contaminants utilitzin una qualificació "falsa" per frenar inversions en renovables

Central nuclear de Vandellòs (ACN)
Central nuclear de Vandellòs (ACN)

Greenpeace ha presentat aquest dimarts una demanda contra la Comissió Europea (CE) davant el Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) per etiquetar el gas natural i la nuclear com a energies verdes. La denúncia de l’ONG, secundada per un total de vuit organitzacions, va dirigida al sistema de classificació de les energies aprovat per l’executiu comunitari el passat 22 de març, on s’autoritzava que la nuclear i el gas natural poguessin rebre inversions destinades a impulsar la transició energètica.

Segons Greenpeace, aquesta etiqueta és “una falsedat” i lamenta que moltes empreses contaminants puguin utilitzar els fons per frenar la inversió en renovables. Per una de les portaveus de l’organització, Ariadna Rodrigo, la decisió del TJUE pot oferir a la Unió Europea “una oportunitat” per assolir els objectius climàtics que es planteja. “Ens trobem en una cursa contra el canvi climàtic i la ruptura ecològica”, subratlla, tot apuntant que la posició que ha adoptat la Comissió Europea “és inacceptable”.

El cas ha arribat als tribunals després que el setembre passat Greenpeace enviés una petició formal a la Comissió Europea perquè rectifiqués la decisió d’incloure el gas i la nuclear a la llista d’energies sostenibles, una petició que l’executiu va rebutjar.

(Visited 11 times, 1 visits today)

avui destaquem

Feu un comentari