Sense acord en la mediació a PortAventura i es manté la vaga de l’1 i 2 de maig

Els sindicats diuen que "no s'escolta les necessitats" de la plantilla i l'empresa parla de "gran esforç d'aproximació"

La protesta dels treballadors de PortAventura (Ariadna Escoda, ACN)
La protesta dels treballadors de PortAventura (Ariadna Escoda, ACN).

La cinquena reunió de mediació entre PortAventura i els sindicats CCOO i UGT ha finalitzat sense acord, mantenint la convocatòria de vaga pels dies 1 i 2 de maig. Els sindicats denuncien que l’empresa no atén les seves demandes, especialment pel que fa a un nou conveni col·lectiu que garanteixi condicions laborals dignes i permeti captar personal qualificat. Tot i que han plantejat propostes constructives i s’han acceptat alguns punts, la manca de compromís immediat de l’empresa ha impedit arribar a un pacte.

UGT i CCOO reclamen una actualització salarial que compensi la pèrdua de poder adquisitiu, més reconeixement per l’esforç i experiència i mesures per reduir la càrrega de treball. Alerten que la manca de millores laborals afecta la qualitat del servei i la salut de la plantilla. Asseguren que, tot i els intents de negociació, la falta de garanties per part de la companyia ha fet inevitable mantenir la protesta.

PortAventura, per la seva part, lamenta no haver assolit un acord malgrat haver fet un “gran esforç d’aproximació” en qüestions com millores salarials i estabilitat laboral. L’empresa retreu als sindicats una “posició immobilista” i defensa que les seves propostes són raonables i beneficioses. Tot i la convocatòria de vaga, el parc es mantindrà obert i la direcció es mostra optimista en seguir treballant per un acord futur.

(Visited 19 times, 19 visits today)

avui destaquem

Feu un comentari