Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) ja no existeix, però encara queden molts convergents. Jordi Pujol, que té 94 anys, està retirat des de l’any 2003 de la política activa, però encara queden molts pujolistes que li han perdonat la confessió de la deixa dels diners a l’estranger del seu pare Florenci –gestionada i engreixada pel seu fill primogènit Jordi Pujol Jr.– i que l’enyoren.
Convergents i pujolistes treuen foc pels queixals aquests dies, arran de l’estrena de la pel·lícula Parenostre, una coproducció de Minoria Absoluta (Toni Soler), Vilaüt Films i Lastor Media, generosament subvencionada pel govern d’ERC de Pere Aragonès. Es tracta d’un biopic sobre Jordi Pujol i, en concret, sobre l’impacte que va tenir en l’expresident i la seva família la revelació periodística del diari El Mundo, l’any 2014, que tenien una fortuna amagada a Andorra.
Estrenada aquest 16 d’abril passat, la crítica cinematogràfica n’ha ressaltat la gran interpretació que fan Josep Maria Pou, en el paper de Jordi Pujol, i Carme Sansa, que dona vida a Marta Ferrusola. Però el fet que Parenostre retrati la fortuna i les corrupteles del clan Pujol ha provocat un gran malestar –expressat en articles a la premsa i a través de les xarxes socials– entre els admiradors i acèrrims partidaris de l’expresident de la Generalitat, que el consideren víctima d’una campanya de descrèdit orquestrada per les clavegueres de l’Estat.
El que també dol en els cercles pujolistes és la participació activa en aquest assassinat fílmic del padre padrone del nacionalisme català de persones i professionals que, en el passat, van rebre abundants i generosos favors de l’administració convergent. Toni Soler, promotor i guionista de la pel·lícula, és el propietari de la productora Minoria Absoluta (Polònia), que, malgrat la seva afinitat política amb ERC, va rebre importants contractes de TV3 durant la presidència d’Artur Mas.
El fet que Parenostre s’hagi rodat als estudis de Mediapro, l’empresa fundada per Jaume Roures i que ara presideix Tatxo Benet, també provoca malestar. I és que Mediapro ha pogut bastir el seu empori internacional gràcies, en gran part, als innombrables contractes multimilionaris que ha rebut de TV3, en especial en l’etapa en què estava controlada per Convergència. El director de la pel·lícula és Manuel Huerga, un professional de la factoria Mediapro.
La “traïció” de Toni Soler i Tatxo Benet a la figura de Jordi Pujol i a CDC, als quals deuen tant, és el rerefons que encara dona més morbo a Parenostre, una pel·lícula catàrtica i insòlita.