Site icon El Triangle

Què fa realment Lluís Salvadó a Esquerra?

Oriol Junqueras

El president d’Esquerra, Oriol Junqueras, només ser escollit, va nomenar director general del partit l’exdiputat Lluís Salvadó. La seva feina, en principi, és dirigir la maquinària interna d’Esquerra Republicana. Però, en realitat, una de les feines encomenades per Junqueras a Salvadó, i la que li ocupa més temps, és el seguiment del pacte amb el Govern de Pedro Sánchez.

Salvadó fa molts viatges a Madrid, on es reuneix amb destacats dirigents ministerials, i també del PSOE.

Salvadó és una de les persones de màxima confiança de Junqueras. Amb 22 anys va ingressar a ERC des de Catalunya Lliure i als 26 anys (1996) es convertia en alcalde de La Ràpita amb un pacte d’esquerres. Diputat al Parlament entre 2012 i 2020, durant el Govern de Carles Puigdemont, i amb Oriol Junqueras com conseller d’Economia i Hisenda, Salvadó va ser el secretari d’Hisenda, mentre que Pere Aragonès ho era d’Economia. El 2022 va ser elegit per Aragonès com president del Port de Barcelona, càrrec que va ostentar fins l’octubre de 2024.

En les eleccions internes a ERC per elegir president, Salvadó va estar al costat de Junqueras, el qual el va elegir com a director general de la formació, un càrrec de nova creació. En clau interna, Salvadó ha hagut de fer front a l’estructura B, inserida dins de l’organització per fer campanyes contra els adversaris.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines