La població de nacionalitat estrangera a Catalunya ja és més del 20% del total a 12 comarques i a més d’un centenar de municipis, segons l’explotació del cens de població de l’1 de gener del 2024, publicada aquest dijous per Idescat.
La Segarra (29,5%) –on se situa Guissona, l’únic municipi català amb més de la meitat d’estrangers– és la comarca amb una taxa més alta, seguida de l’Alt Empordà (25,9%) i el Barcelonès (23,9%), difon l’ACN.
En conjunt, les persones amb nacionalitat diferent de l’espanyola pugen un 6% en un any fins a les 1.444.192, el 18% del total. Un de cada sis d’ells són marroquins, la nacionalitat no espanyola més comuna a 30 comarques. Segons dades de l’INE publicades fa uns dies, els nascuts fora d’Espanya ja són més de dos milions.