L’editor i empresari Oriol Soler, un dels cervells a l’ombra del procés independentista i del Tsunami Democràtic, passa per ser un geni del màrqueting. Però l’actual director general de la cooperativa Abacus ha comès un error d’aprenent i ell mateix ha provocat un sonat efecte Streisand que se li ha girat en contra com un bumerang.
Com ja vam explicar en l’edició n. 1.606 d’EL TRIANGLE, Oriol Soler ha interposat una demanda judicial contra l’editorial Pedra de Llamp, que publica les esbojarrades novel·les protagonitzades per la doctora Arrotea, la “psicòloga del Born”. En un d’aquests volums hi apareix un personatge, Oriol Sóller, que té una gran semblança amb Oriol Soler. Per això, el director general d’Abacus reclama una indemnització de 45.000 euros, a més d’exigir la retirada del llibre.
Aquest descarat intent de censura ha provocat, com a reacció, una intensa campanya de suport a l’editorial Pedra de Llamp i, a la vegada, crides al boicot a la cadena de llibreries Abacus, animant els socis a donar-se de baixa d’aquesta cooperativa de consumidors. Segons es pot constatar a través de les xarxes, la campanya, impulsada per sectors independentistes, és tot un èxit.