L’expresident Jordi Pujol s’ha mostrat en desacord amb la posició de Junts de desmarcar-se de la moció de censura contra Sílvia Orriols i ha defensat que l’extrema dreta s’ha d’abordar “mantenint l’exclusió”. Així ho ha assegurat aquest diumenge en una entrevista a El Punt Avui, on l’exlíder de Convergència ha alertat que “en les pròximes eleccions, una de les víctimes serà el que havia estat Convergència, perquè algú del nostre món, del que ara és Junts, podria passar a Aliança”.
Pujol també ha admès que volia anar a Ripoll fa un any contra el discurs d’Orriols. “Cal dir a aquesta gent que, amb polítiques i mentalitat etnicistes, Catalunya avui ja no existiria. La cosa ètnica ens convertiria absolutament en residuals”, ha justificat.
L’expresident de la Generalitat ha assenyalat que ell sempre ha tingut “molt present” la qüestió de la immigració. “Sempre vaig tenir la idea de la integració i de mirar que s’incorporessin. Això requeria una política social, una bona acollida”, ha defensat. I ha afegit: “Això requeria una política lingüística, social, d’urbanisme, etcètera, que poc o molt es va fer. El que passa és que la inundació és tan grossa que ens ha desbordat molt, molt”.