La Mesa del Congrés tramita les proposicions de llei del PP i Sumar per eximir l’SMI de l’IRPF

El Govern d'Espanya disposa de 30 dies hàbils per vetar la iniciativa si creu que afecta els recursos de l'Estat

El Congrés dels Diputats - Foto: Congrés dels Diputats

La Mesa del Congrés dels Diputats ha avalat aquest dimarts la tramitació de les proposicions de llei del PP, Sumar i Podemos que reclamen que el salari mínim interprofessional (SMI) quedi exempt del pagament de l’impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF).

Un cop admeses a tràmit, el Govern d’Espanya disposa de 30 dies hàbils per presentar, en cas que vulgui, un veto a les iniciatives emparant-se en l’article 134.6 de la Constitució, que estableix que l’executiu pot aturar proposicions de llei i esmenes si impliquen un augment de la despesa o una disminució d’ingressos de l’Estat.

A la pràctica, la decisió de la Mesa obre un termini d’unes cinc setmanes perquè els socis del Govern de coalició, PSOE i Sumar, arribin a un acord. La Mesa també ha admès la tramitació de les proposicions no de llei d’ERC i BNG en el mateix sentit.

El ministre de Cultura i portaveu de Sumar, Ernest Urtasun, ha defensat novament la posició de la vicepresidenta segona i líder del seu espai polític, Yolanda Díaz. En una entrevista a RNE ha afirmat que fer tributar els perceptors de l’SMI és “socialment injust” i ha afirmat que el PSOE està “aïllat al Congrés” en aquesta qüestió. Segons Urtasun, la ministra d’Hisenda i vicepresidenta primera, María Jesús Montero, té “perdut el debat”. En tot cas, s’ha mostrat partidari d’assolir un acord dins de l’executiu, difon l’ACN.

(Visited 14 times, 1 visits today)

avui destaquem

Feu un comentari