Boye denuncia “pressions policials” per incriminar-lo en el cas Miñanco

L'advocat de Puigdemont nega a l'Audiència Nacional qualsevol participació l'intent de blanqueig de capitals per a una organització

L'advocat de Carles Puigdemont, Gonzalo Boye (ACN)

L’advocat Gonzalo Boye ha declarat aquest dilluns a l’Audiència Nacional en el judici contra Sito Miñanco i una trentena de col·laboradors, en el qual la Fiscalia demana per a ell 9 anys i 9 mesos de presó per blanqueig de fons del narcotràfic.

Boye, que només ha respost les preguntes de la defensa, ha assegurat que un dels acusats el va incriminar falsament fruit de les “pressions policials” que va rebre mentre era a la presó de Segovia a canvi de beneficis processals.

A més, ha negat categòricament que mai s’hagi reunit amb Sito Miñanco, i ha assegurat que no va tenir cap responsabilitat en la confecció de la documentació que la seva organització va presentar per provar de recuperar diners decomissats a l’Aeroport de Barajas.

La causa es remunta al 6 de febrer del 2017, quan la policia va confiscar 889.620 euros ocults a cinc passatgers amb destinació a Colòmbia. Un dels detinguts va ser Manuel Pedro González Rubio, que va declarar que els diners eren seus i que els destinava a inversions a Colòmbia. Posteriorment, González Rubio va contactar i es va reunir amb Boye per intentar recuperar els diners intervinguts a través del Sepblac.

La Fiscalia, en concret, acusa Boye d’haver falsificat documents per justificar l’origen dels diners i facilitar el blanqueig de capitals de l’organització de José Ramón Prado Bugallo, àlies Sito Miñanco.

La defensa sosté, però, que Boye es va limitar a proporcionar assessorament legal i que algunes de les reunions clau que sustenten l’acusació no van tenir lloc. També manté que la policia va pressionar alguns dels acusats perquè canviessin el seu testimoni i impliquessin l’advocat de l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont a canvi de beneficis processals. Segons Boye, tot plegat forma part d’una maniobra per atacar-lo per les seves vinculacions amb el moviment independentista.

En la seva declaració, Boye ha explicat que González Rubio li va explicar que la procedència dels diners era lícita, i que en cap moment li va comunicar que els diners procedien del narcotràfic ni que tenien cap relació amb l’organització de Sito Miñanco, i ha assegurat que tampoc va tenir cap sospita en aquest sentit.

(Visited 31 times, 1 visits today)

avui destaquem

Feu un comentari