Site icon El Triangle

Albares diu que “ningú planteja l’enviament de tropes a Ucraïna” perquè creu que la pau “continua estant lluny”

José Manuel Albares

El ministre d’Afers Exteriors del govern espanyol, José Manuel Albares, ha dit aquest dilluns que “ningú planteja l’enviament de tropes a Ucraïna” perquè considera que la pau amb Rússia “continua estant molt lluny”. En declaracions a Onda Cero, Albares ha assenyalat que el president rus, Vladímir Putin, “tornarà a bombardejar Ucraïna avui i també demà”, tot i que també ha apuntat que cal fer les reflexions pertinents per tal que la pau “arribi el més aviat possible”.

Les declaracions del titular d’Exteriors espanyol arriben després que la ministra de Defensa, Margarita Robles, expressés la setmana passada des de l’OTAN que Espanya “estudiaria” el trasllat de tropes a Ucraïna “si la Unió Europea o l’OTAN decidissin que hi ha d’haver una missió de pau”.

Pel que fa a la reunió extraordinària de diversos líders europeus que tindrà lloc aquest dilluns a París per discutir sobre la invasió russa, Albares no considera que la trobada sigui “una resposta” a la Conferència de Seguretat de Múnic, on diversos líders de l’administració nord-americana van voler alliçonar la Unió Europea i van deixar en evidència el pes que pot tenir la Unió en unes futures negociacions de pau.

“Hi ha un salt qualitatiu important pel que fa al grau de reflexió”, ha dit Albares, qui al mateix temps veu “molt legítim” que els líders europeus es trobin per abordar el “nou panorama”. “És molt legítim que ens reunim i reflexionem per prendre una sèrie de decisions, perquè tot afecta la nostra seguretat i als valors europeus”, ha indicat.

Per altra banda, el ministre ha subratllat la importància de la reunió com a mostra per “evidenciar la unitat dels europeus” en uns moments que defineix com a “crucials” per a la seguretat europea. “Hem de dir què hem de fer els europeus per garantir que hi haurà una pau justa i duradora a Ucraïna […] i analitzar i decidir què necessitem els europeus per poder assolir aquesta pau justa per continuar ajudant a Ucraïna i guanyar la pau, per a la seguretat europea i per a la protecció dels nostres ciutadans”, ha resumit.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines