La borrasca deixa més de 100 litres al Montseny i prop de 30 centímetres de neu al Pirineu Occidental

La nevada ha baixat fins als 500 metres al nord-est i calen cadenes a quatre carreteres

Visitants jugant amb la neu a Setcases (Lourdes Casademont, ACN)
Visitants jugant amb la neu a Setcases (Lourdes Casademont, ACN).

La borrasca ha deixat en les últimes hores una bona regada a la meitat nord de Catalunya amb els màxims registres -superiors als 100 litres- al voltant del Montseny i a les comarques del Vallès Oriental i la Selva (111 litres a Sant Esteve de Palautordera, 70 litres a Santa Coloma de Farners i 69 litres a Granollers). La nevada també ha estat generosa per sobre dels 800 metres i ha deixat de 20 a 30 centímetres a sectors del Pirineu Occidental, destacant els 31 centímetres a la cota 2500 de Boí o els 25 centímetres de Vielha. Trànsit informa que calen cadenes a quatre carreteres, entre les quals la C-28 a Port de la Bonaigua.

També calen equipaments especials per circular a l’N-141 a Bossòst, a la BV-4024 al Coll de Pal i a la BV-4243 per accedir als Rasos de Peguera. Els gruixos de neu han estat més modestos al Pirineu Oriental i al Prepirineu, amb acumulacions destacables només a partir d’uns 1.200 metres. Sobresurten els 15 centímetres de neu nova a la Vall de Núria, els 10 centímetres d’Ulldeter o els 3 centímetres de Puigcerdà. Al Ripollès, la nevada ha estat testimonial a Camprodon i ha deixat una lleugera enfarinada a partir de Llanars i Vilallonga de Ter. Els registres més destacables -de dos a cinc centímetres- s’han produït en poblacions com Setcases, Tregurà i Molló.

Protecció Civil ha donat per finalitzada la prealerta de l’Inuncat sense incidències destacades després d’un episodi de pluges intenses que ha deixat fins a 134 trucades al telèfon d’emergències 112, la majoria provinents del Vallès Oriental (48) i el Vallès Occidental (35). Les poblacions amb més trucades han estat Lliçà de Vall (12), Sitges (12) i Palau-solità i Plegamans (11). El parc fluvial del Besòs manté el seu pla d’emergència en fase de prealerta per la crescuda i possible afectació del riu al canal central. Hi ha un tancament parcial en previsió de crescudes i Protecció Civil recomana precaució en les activitats properes a la vora del riu i zones inundables.

Pel que fa als avisos rebuts pels Bombers de la Generalitat per l’episodi de pluges i neu, el cos n’ha rebut un total de 96 entre les 19:00 hores de divendres i les 12:00 hores d’aquest dissabte. La majoria han estat a la regió metropolitana nord (71), seguida per la regió metropolitana sud (17). També han rebut sis avisos a la regió de Girona i dos a la central.

(Visited 13 times, 1 visits today)

avui destaquem

Feu un comentari