El govern espanyol pacta amb els sindicats apujar el Salari Mínim Interprofessional (SMI) 50 euros al mes fins als 1.184 euros, un 4,4%. Es tracta d’un increment de 700 euros, la forquilla més alta plantejada pel grup d’experts convocats pel ministeri de Treball.
Així ho ha anunciat en una roda de premsa aquest dimecres la vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, després de reunir-se amb els agents socials i econòmics.
La patronal no s’ha sumat a l’acord, ja que s’allunya del topall del 3% d’increment plantejat pels empresaris. “El diàleg social funciona, és l’eina per donar bones notícies i avui fem un pas endavant amb una bona notícia”, ha dit Díaz.
La líder de Sumar ha agraït a la patronal que en aquest cas “s’ha pres seriosament el diàleg i ha fet propostes” a diferència del que ha passat -ha recordat- amb la negociació de la reducció de jornada. “Ha fet propostes, però no ha sigut possible arribar a un acord”, ha detallat. Els últims quatre increments de l’SMI s’han fet al marge de la patronal.