El Govern d’Espanya tanca un acord amb Junts per a un nou decret amb mesures de l’escut social

Sánchez no se sotmetrà a la qüestió de confiança tot i pactar amb Junts la tramitació de la iniciativa

    El president del Govern d'Espanya, Pedro Sánchez, en roda de premsa (Pool Moncloa / Fernando Calvo)

    El Govern d’Espanya i Junts han tancat finalment un acord aquest dimarts per a l’aprovació d’un decret que recuperi l’actualització de les pensions i les principals mesures socials que van decaure la setmana passada amb el rebuig del Congrés al decret òmnibus, provocat pel vot en contra de PP, Vox i Junts. El nou decret també inclou les bonificacions al transport públic i la prohibició de desnonar famílies vulnerables amb una reparació de l’Estat als propietaris, entre altres punts.

    En una compareixença a la Moncloa, el president del Govern, Pedro Sánchez, ha celebrat l’acord assolit amb Junts, i ha reivindicat la capacitat d’acord del seu executiu tot i les “dificultats” d’un govern amb minoria. “Hem suat la samarreta i no donem cap partit per perdut”, ha afirmat. A més, ha apuntat que malgrat el compromís del PSOE de tramitar la proposició no de llei de Junts per a una qüestió de confiança, el text recollirà que aquesta és una potestat del president del Govern, i ha avançat que no s’hi sotmetrà perquè el seu executiu “no veu necessari fer-ho”.

    Sánchez ha afirmat que “aquests últims dies ens han ensenyat moltes coses que ens haurien de fer reflexionar”, referint-se al tancament d’acords que, segons ha destacat, “han permès el rècord de creixement econòmic, creació d’ocupació, i reducció de desigualtats i de gasos d’efecte hivernacle”.

    L’executiu central ha cedit parcialment a les peticions de Junts, que va justificar el seu rebuig de la setmana passada pel fet que el decret òmnibus incorporava mesures que no compartien. De fet, l’acord d’aquest dimarts no inclou un part substancial de les iniciatives econòmiques incloses al paquet original.

    Sánchez ha afirmat que el seu executiu negociarà amb els grups per aprovar “en qüestió de setmanes mesures importants per a la indústria electrointensiva, automoció o entregues a compte per millorar el finançament de les comunitats autònomes”. “Són mesures necessàries, però sobretot bones per al país”, ha dit, i “espero que comptin també amb el suport d’una àmplia majoria dels grups”, ha afegit.

    (Visited 46 times, 1 visits today)

    avui destaquem

    Feu un comentari