La Marató de Donants de Sang ha assolit 10.343 donacions de sang i de plasma a Catalunya entre el 9 i el 18 de gener, assolint així els objectius de la campanya. En total, 9.302 persones han transferit sang o plasma en 104 municipis de tot el territori. El 56,3% dels qui han donat tenen entre 45 i 65 anys.
El director del Banc de Sang i Teixits (BST), Joan Ramon Grífols, ha fet un balanç “positiu”, però ha recordat que “la marató no s’acaba aquí”, ja que es necessiten unes mil donacions de sang al dia. En aquest sentit, ha celebrat que durant la marató s’han registrat al voltant d’un miler de nous donants, el 50% dels quals tenen entre 18 i 35 anys.
Per províncies, Barcelona està al capdamunt de donacions, amb 6.607 de sang i 710 de plasma; en segon lloc hi ha Tarragona, que n’ha aconseguit 1.272 de sang i 94 de plasma; després es troba Girona, amb 902 transferències de sang i 124 de plasma; i Lleida es troba a la cua amb 521 i 113, respectivament.