La Generalitat ha inaugurat aquest diumenge la nova línia de tren RL4, que connecta les estacions de Lleida-Pirineus i Terrassa-Estació del Nord. El servei, que durant el primer any operarà Rodalies, substitueix íntegrament l’actual R12 entre Lleida i l’Hospitalet de Llobregat, la qual fins ara feia tres trajectes diaris per sentit. Així, la nova línia amplia el servei i passa a oferir cinc expedicions per sentit els dies feiners i quatre els caps de setmana i dies festius.
La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha afirmat que l’augment de freqüències de la nova línia suposa una “millora pel territori”, i ha afegit que “és un pas més” cap a la millora del sistema de transport públic del país. Paneque ha encapçalat el viatge inaugural de la RL4 acompanyada de la directora de Transports i Mobilitat, Susi López; el director de Rodalies, Antonio Carmona; el gerent de FGC Rail, Ramon Vall, i l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, a més d’altres autoritats i alcaldes de municipis per on circula la nova línia.
De 3 a 5 trajectes diaris per sentit
Paneque ha destacat l’augment de freqüències de la nova línia, que passa de 3 a 5 entre setmana i de 3 a 4 els caps de setmana i festius, i el fet que aquesta s’hagi pogut allargar de Lleida fins a Terrassa, en comptes de fer-ho fins a Manresa com s’havia previst en un inici. Larrosa, però, ha afegit que per “acabar d’arrodonir el model de Rodalies”, cal que la Generalitat segueixi treballant en la línia de les Borges Blanques que va fins al camp de Tarragona i, en especial, en la línia cap a Monsó, a l’Aragó.
La nova línia RL4 ofereix cinc trajectes per sentit els dies laborals, dos més que els tres que fins ara oferia l’R12. Els dissabtes i diumenges i els dies festius hi hauran quatres expedicions per sentit. D’aquesta manera, es millora el nombre de circulacions i l’amplitud de les franges horàries per garantir la mobilitat dels viatgers en les hores de més demanda, especialment a primera hora del matí. No canvia, però, el temps que dura el trajecte, que segueix sent d’unes dues hores i quart entre Lleida i Terrassa.