L’exdirector del CITCO admet errors dels cossos de seguretat en els atemptats del 17-A, però nega cap “negligència”

José Luis Olivera diu que l'organisme "no sabia res" sobre Es Satty fins després de l'explosió d'Alcanar

Bluesky
José Luis Olivera, exdirector del CITCO - Foto: Congrés dels Diputats

L’exdirector del Centre d’Intel·ligència contra el Terrorisme i el Crim Organitzat (CITCO) José Luis Olivera ha admès aquest dimarts que es van cometre errors en les tasques policials que havien d’evitar atemptats com el del 17-A, però ha negat cap “negligència”.

Durant la seva compareixença a la comissió d’investigació dels atemptats del 17-A al Congrés dels Diputats, Olivera ha assegurat que l’0rganisme “no sabia qui era” ni tenia “al radar” l’imam de Ripoll, Abdelbaki Es Satty, fins després de l’explosió d’Alcanar del 16 d’agost del 2017. Principalment, perquè el CNI no els va informar sobre l’imam, però també perquè alguns cossos no havien introduït informació a la base de dades, segons ha afegit.

Olivera també ha dit que la cèl·lula del 17-A tenia com a objectiu fer un atemptat a gran escala amb explosius, i la decisió d’atropellar gent a La Rambla de Barcelona va ser fruit de l’explosió d’Alcanar.

“El primer pensament que tenien era atemptar amb explosius, i quan això els surt malament, hi ha un que decideix continuar amb l’atemptat i una cosa fàcil de fer i molt difícil de monitoritzar era atemptar contra La Rambla”, ha afirmat.

(Visited 40 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari