Site icon El Triangle

Ribera defensa la seva gestió de la DANA i reivindica els serveis públics

La vicepresidenta i ministra per a la Transició Ecològica, Teresa Ribera, compareix a la cambra baixa (Congrés dels Diputats)

La vicepresidenta tercera del govern espanyol i ministra per a la Transició Ecològica, Teresa Ribera, s’ha defensat aquest dimecres de les crítiques del PP i ha reivindicat la gestió que ha fet de la DANA que ha devastat la Comunitat Valenciana. “Aquests dies hem escoltat comentaris, en alguns casos de persones amb responsabilitat pública, que no ajuden res, al revés, dificulten una anàlisi correcta del que ha passat i una resposta ràpida per estar preparats al que pugui venir”, ha afirmat.

“No vivim en un Estat fallit, vivim en un Estat de Dret amb uns serveis públics que funcionen per protegir a la població”, ha defensat en una compareixença al Congrés. En aquest sentit, la vicepresidenta ha demanat respectar, fer valdre i enfortir aquests serveis “entre tots”, perquè “els serveis públics de qualitat són necessaris” quan es requereix protecció i perquè “el respecte i la construcció de capacitat per reaccionar junts i units davant els grans desafiaments és capital”. “Això no pot passar més”, ha conclòs Ribera.

En la seva compareixença, la vicepresidenta ha defensat també la separació competencial en la gestió de les riuades i la tasca feta des del Ministeri de Transició Ecològica que comanda. “Quan enfrontem una situació de risc com la del dia 29 la direcció de l’emergència correspon a l’administració autonòmica, en aquest cas la Generalitat valenciana”, ha ressaltat. Tanmateix, ha dit que entitats com l’AEMET o la Confederació Hidrogràfica actuen sota el mandat funcional de la direcció de l’emergència. “Això és així, a València i a la resta del territori”, ha asseverat.

Segons la ministra, la “pregunta pertinent” és si es van fer les alertes adequades. “De les dades es desprèn que sí”, ha apuntat, tot negant cap “apagada informativa” en les hores clau de les riuades. Amb tot, Ribera ha admès que les dades hidrològiques en temps real difícilment serveixen per protegir a la població, de manera que pren importància l’alerta “a temps” amb avisos meteorològics. “És la mesura més important per minimitzar danys”, ha ressaltat. “L’experiència confirma que el nivell d’afectació depèn de la capacitat de gestió del risc, de com s’actua amb l’avís vermell i que s’avisi a la població amb suficient temps i claredat”, ha conclòs.

Actitud “destructiva” del PP amb Ribera

En una atenció als mitjans durant el seu viatge a Brussel·les, el president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa, s’ha referit als intents de bloqueig per part del PP per evitar que Ribera sigui comissària europea, i ha denunciat la voluntat “destructiva” dels populars. “Jo sempre soc partidari d’anar amb actitud constructiva i de cooperació, no amb actituds destructives. I no amb actituds que avantposin els interessos de partit als interessos de país i als interessos d’Europa”, ha recriminat Illa.

En aquesta línia, ha criticat aquesta “actitud destructiva, que anteposa interessos de mirada curta, xemeneia baixa i sostre estret” precisament en un moment en què cal tenir “una Comissió Europea plenament operativa” davant el “context internacional complex”. “És una actitud que no puc arribar a comprendre i que no és bona per a ningú”, ha insistit.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines