Junts acusa Illa de fer “una purga” a la Generalitat i cessar càrrecs independentistes

El president català nega les acusacions i recorda que ha mantingut persones vinculades a l'independentisme “perquè fan bé la feina”

El president del grup parlamentari de Junts, Albert Batet, al ple del Parlament (ACN)

Junts ha aprofitat la sessió de control al Govern del ple del Parlament de Catalunya d’aquest dimarts per criticar els canvis i nomenaments que està fent l’executiu del socialista Salvador Illa des que ha accedit al poder. Segons el president del grup parlamentari de Junts, Albert Batet, Illa intenta donar una “aparença de normalitat” institucional, però “està fent una purga a independentistes, que van dels Mossos a delegats del Govern a l’exterior que estan sent cessats pel simple fet de ser independentistes”. En aquest sentit, Batet ha negat que Illa estigui “governant per a tots els catalans” i li ha retret que sigui “sucursalista i no aixequi la veu a Madrid per defensar Catalunya”.

En la seva resposta, però, el president de la Generalitat ha negat de ple que s’estigui fent cap purga: “Pregunti vostè a gent com Francesc Homs, que continua a la Comissió Tècnica Jurídica, o a Pere Macias, que segueix al capdavant de la qüestió de Rodalies”, ha dit Illa, esmentant dues persones que havien compartit militància amb Batet. “No s’ho creu ni vostè, això de la purga”, ha afegit. A més, el president ha defensat que el seu govern està mantenint persones provinents de Junts o d’ERC “i se’ls ha ratificat perquè fan bé la feina”.

Al seu torn, Junts també ha criticat que Illa no tingui enllestits els pressupostos per a entrar en vigor a l’inici de 2025, tal com s’havia compromès. Illa, per la seva banda, ha admès que li “hauria agradat que el pressupost entrés en vigor a 1 de gener, però no podrà ser”, i ha atribuït el retard al procés intern d’ERC. “Primo més uns bons pressupostos que uns pressupostos ràpids”, ha dit. De la mateixa manera, el president català ha fet una crida “a tots els grups” i especialment a Junts perquè s’avinguin a donar suport als comptes: “Si tan importants creuen que són els pressupostos, farien bé de col·laborar-hi”, ha dit.

(Visited 42 times, 1 visits today)

avui destaquem

Feu un comentari