Site icon El Triangle

Illa s’obre a parlar amb Puigdemont com a líder de l’oposició si Junts el designa com a “interlocutor”

El president de la Generalitat, Salvador Illa, a la reunió del Consell Executiu (ACN)

El president de la Generalitat, Salvador Illa, està obert a mantenir relació habitual amb l’expresident i líder de Junts, Carles Puigdemont, malgrat que continua residint a Bèlgica. La portaveu del govern català, Sílvia Paneque, ha assegurat aquest dimarts que res no impedirà que parlin en el seu rol de president i cap de l’oposició si així ho determina Junts designant-lo com la persona adequada per a mantenir la relació amb Illa. “Estem a l’espera que Junts determini qui són els interlocutors i parlarem amb qui ells mateixos determinin”, ha comentat la portaveu.

En aquest sentit, Paneque ha remarcat que, habitualment, l’executiu català es relaciona amb “el president i portaveu de cada grup parlamentari” i, per tant, s’inclouria Puigdemont en aquestes converses si Junts l’ubica en aquesta posició. “Són els canals habituals amb cada partit, i el Govern s’hi vol relacionar amb Junts i amb tota la resta de formacions a excepció de l’extrema dreta”, ha conclòs Paneque.

D’altra banda, després que El Periódico hagi desvelat que Puigdemont va trucar a Illa per telèfon després de la seva investidura i de l’episodi de retorn momentani a Catalunya i fugida de nou cap a Bèlgica, Paneque no ha volgut fer comentaris al respecte. De fet, la portaveu ha evitat “confirmar ni desmentir” la conversa, però l’ha emmarcat en “l’àmbit privat de les trucades del president”, deixant de banda així el context que envoltava la trucada i el fet que fos entre el president i el líder del primer partit de l’oposició. “Qui determina quines converses són privades és el president Illa”, ha sentenciat Paneque en ser preguntada per la qüestió.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines