Albares celebra que el debat sobre Catalunya no graviti “sobre independències unilaterals”

Segons el ministre, "ningú" li pregunta ja per Catalunya, l'amnistia o Puigdemont

El ministre d'Afers Exteriors, José Manuel Albares, en acabar la reunió del Consell de Ministres (ACN)

El ministre d’Exteriors, José Manuel Albares, ha evitat aquest dilluns clarificar si, segons el seu criteri, l’acord sobre la reforma del sistema de finançament suposa o no l’establiment d’un “concert econòmic” per a Catalunya, però ha celebrat que el debat graviti al voltant d’aquest finançament i no d'”independències unilaterals”. Pel que fa a la situació que afecta l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont, Albares ha afirmat que a les cimeres internacionals i trobades amb altres mandataris “ningú” li demana per aquest afer, perquè “tothom entén que és una qüestió interna” de l’Estat.

Segons ha explicat el ministre en una entrevista a la Cadena Ser, en els primers mesos del mandat de Pedro Sánchez els representants d’altres països preguntaven per la situació a Catalunya, però “al cap de vuit o nou mesos”, i un cop activades “les polítiques de Sánchez”, el tema “va desaparèixer” de les converses. Des que ell és titular d’Exteriors, ha afirmat, “ningú” li ha preguntat per Catalunya, l’amnistia o Puigdemont.

En aquest sentit, Albares ha manifestat que se sent “feliç” del fet que “estiguem parlant de finançament a Catalunya” quan “fa alguns anys estàvem parlant de coses tremendes”. Ara, ha sentenciat, “estem parlant de serveis públics i no d’independències unilaterals”.

(Visited 25 times, 1 visits today)

avui destaquem

Feu un comentari