L’alcalde Barcelona, Jaume Collboni, troba “raonable” que, abans d’acabar el 2024, ERC pugui entrar al govern municipal. El batlle dona de marge aquest últim trimestre de l’any “per respectar els seus temps de presa de decisió”, tot recordant que hi havia un “preacord” entre socialistes i republicans. En aquest sentit, Collboni ha insistit a assolir “acords d’esquerres i progressistes” per formar un govern municipal.
El cap de l’executiu barceloní ha incidit que és “raonable” formar un govern de coalició amb ERC “des del punt de vista de la governabilitat” de cara a finals d’any, després que aquests últims mesos “el debat hagi estat molt focalitzat amb la política catalana”. Alhora, ha apuntat un altre element d’importància per tancar abans del 2025: els pressupostos, dels quals ha fixat el debat “entre finals de setembre i principis d’octubre”.
D’altra banda, el batlle ha advertit que “no es permetrà que es normalitzi” la possessió d’armes blanques a la ciutat, especialment durant la celebració de grans esdeveniments o festes. Collboni ha reconegut “preocupació” per aquests fets i ha garantit que es faran més “inspeccions” quan els cossos policials considerin que “hi ha riscos”.
Defensa el nomenament de la seva germana
Sobre la designació de la seva germana, Yolanda Collboni, com a assessora al Departament de Presidència, l’alcalde de Barcelona ha assegurat que respon “a criteris de professionalitat i trajectòria” i ha destacat que el PSC és un partit “molt implantat en el territori amb molta capacitat d’aportar”, no només en l’àmbit polític, també en el directiu.
En aquest sentit, Collboni ha considerat que l’entrada al nou executiu català de sa germana s’emmarca en “la normalitat” i ha recordat que “ja treballava en l’àmbit local”. Així, ha volgut deixar clar que el nomenament de Yolanda Collboni com a assessora en projectes transversals és una decisió que forma part del govern de Salvador Illa “i no correspon a l’Ajuntament”.