Site icon El Triangle

El ple del CGPJ acaba sense acord per elegir el nou president de l’òrgan i del Suprem

Seu del CGPJ

El ple del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) celebrat aquest dimarts ha acabat sense consens per elegir el nou president del mateix CGPJ i del Tribunal Suprem, i celebrarà una nova votació dimecres entre Pablo María Lucas Murillo de la Cova i Maria del Pilar Teso Gamella, que han estat els que més suports han obtingut a la finalització de les set rondes celebrades avui.

Segons ha indicat l’organisme i recull l’ACN, la nova sessió tindrà lloc a les 10 del matí. Si tampoc en resulta escollit el nou responsable de l’alt tribunal i de l’òrgan de govern dels jutges, amb la majoria exigida per la llei -els tres cinquens del ple, és a dir: 12 vots-, els vocals reiniciaran el procés d’elecció amb els set candidats proposats a la sessió constitutiva que va tenir lloc dijous passat. Aquest serien, a banda de Lucas i Teso, Esperanza Córdoba, Antonio del Moral, Ana Ferrer, Ángeles Huet i Carmen Lamela.

Els requisits legals per ser president de l’alt tribunal i del CGPJ són ser membre de la carrera judicial amb la categoria de magistrat del Tribunal Suprem i reunir les condicions exigides per ser president de Sala del mateix òrgan jurisdiccional, o bé ser un jurista de competència reconeguda amb més de 25 anys d’antiguitat en l’exercici de la professió, afegeix la mateixa informació.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines