Quants tertulians independentistes hi va haver al ‘Més 324’ amb què Xavier Grasset es va acomiadar del programa?

Quatre de cinc. Xavier Grasset va acomiadar la novena temporada del programa Més 324 el passat divendres dia 19 mantenint ben alt el llistó del sectarisme pro-independentista que ha mantingut en les seves tertúlies. Normalment, hi han participat quatre persones. Pràcticament sempre hi ha tingut més tertulians independentistes que tertulians que no ho són. Els informes del Consell de l’Audiovisual de Catalunya han anat recordant periòdicament aquest despropòsit en una televisió pública. L’últim que es va fer públic abastava els mesos de maig, juny i juliol del 2023. Per cada tertulià no independentista n’hi va haver sis d’independentistes.

Al darrer programa hi van participar cinc persones: els periodistes independentistes Bernat Surroca, del digital Nació, i Esther Vivas, Iolanda Batallé, ex-directora de l’Institut Ramon Llull i actual directora de la Llibreria Ona, Manuel Manonelles, ex-delegat del govern de la Generalitat a Suïssa i col·laborador d’El Nacional, i Josep Lluís Martí, professor de Filosofia del Dret de la Universitat Pompeu Fabra, que és l’únic que no s’ha manifestat públicament a favor de la independència de Catalunya. És a dir, quatre independentistes i un cinquè que no s’ha definit.

Batallé li va regalar a Grasset un dibuix que li va dedicar Pilarín Bayés, una icona del món independentista, i a l’hora de menjar-se el pastís que el presentador va convidar a compartir amb els tertulians i l’equip del programa s’hi van afegir dos col·laboradors independentistes més: Jordi Palou Loverdos i David Minoves. Ple total.

Grasset es va acomiadar dient que “hem intentant tenir totes les veus, tots els criteris, totes les opinions, fins i tot aquelles que se’ns han resistit (…) sempre tenint molt clar el país i la llengua que donen sentit a l’existència d’aquest canal, d’aquesta televisió”. Potser TV3 ha reaccionat davant les nombroses crítiques que ha rebut el Més 324 pel seu sectarisme i per això a partir del setembre el presentarà Marina Romero. Grasset ha cobrat prop de 900.000 euros des de que va estrenar-lo el setembre del 2015. Ara passarà a presentar el programa de les tardes de TV3. Es dirà La Selva i el produirà Atomic Beat Media. Grasset ha cobrat 107.000 euros per cada una de les darreres cinc temporades del Més 324. Se suposa que cobrarà menys però que continuarà amb el suport a l’independentisme i al patriotisme català que ha demostrat als 1744 programes que ha dirigit i presentat per les nits a TV3 i el 324.

(Visited 549 times, 1 visits today)

avui destaquem

Feu un comentari