Begoña Gómez s’acull novament al dret de no declarar davant del jutge

La defensa de la dona de Sánchez lamenta la indagació "expansiva" i parla de manca de garanties

El president espanyol, Pedro Sánchez, i la seva dona, Begoña Gómez, en un acte de campanya europea del PSOE (PSOE)

Begoña Gómez, dona del president espanyol, Pedro Sánchez, s’ha acollit novament aquest divendres al seu dret a no declarar davant del jutge. Gómez, que ha fet aquest pas per recomanació de la seva defensa, ha arribat poc abans de les deu del matí als jutjats de la plaça Castilla de Madrid per declarar per un presumpte cas de corrupció i tràfic d’influències. La citació s’ha repetit després que fa dues setmanes es negués a fer-ho en al·legar que desconeixia part de la causa. Com va succeir aleshores, ha entrat al tribunal pel pàrquing enmig d’un notable desplegament policial. Fins als voltants del tribunal s’hi han desplaçat una trentena de manifestants de l’entitat ultra Hazte Oír. Avui també han de declarar càrrecs de la Universitat Complutense de Madrid.

“No ha declarat no perquè tingui res a amagar o no vulgui donar explicacions, sinó perquè la defensa li ha recomanat que no ho fes. Estem en un Estat de dret i la declaració de l’investigat s’ha de fer amb garanties”, ha explicat a la premsa l’advocat de Gómez, Antonio Camacho, en sortir de la vista. Les acusacions, per contra, han lamentat el “circ” i el cost econòmic que ha suposat tot el dispositiu de seguretat per, finalment, no declarar. “No vol col·laborar amb la justícia”, han dit als mitjans.

Gómez ha hagut de comparèixer davant del tribunal després que a l’abril se li obrissin diligències per les seves suposades relacions amb diverses empreses privades, com Globalia o Air Europa, que van rebre fons i contractes públics del govern espanyol durant la pandèmia. La investigació es va iniciar arran d’una denúncia presentada pel pseudosindicat Manos Limpias, a la qual s’hi va unir posteriorment Hazte Oír i Vox.

Indagació “expansiva”

Segons la defensa de la dona del president, el jutge va dictar una interlocutòria després de quatre escrits demanant quin era l’objecte del procediment. “En aquell auto el jutge va assenyalar que és objecte d’investigació tots els actes, conductes i comportaments (de Gómez) des que el seu marit és president del govern espanyol”, ha lamentat Camacho. “Un jutge d’instrucció no pot investigar qualsevol cosa, ha de limitar l’objecte de la investigació perquè és una garantia pels investigats”, ha remarcat l’advocat de Gómez, que no sap què guia al jutge instructor en aquesta indagació “expansiva” on les garanties “no estan tot el protegides que han d’estar en un Estat de dret”. El lletrat ha recordat, a més, que els informes de les diligències “no han aportat res” i que la Guàrdia Civil no va trobar irregularitats.

Vox demanarà a Sánchez que declari

En sortir del tribunal, l’advocat de Vox Jorge Buxadé ha dit que la decisió de la dona del president espanyol és “una burla” a la ciutadania i a la justícia. “Demanarem que Sánchez sigui citat a declarar com a testimoni en aquest jutjat”, ha asseverat. A parer seu, cal que digui amb quantes empreses s’ha reunit per “facilitar la feina de la seva dona”. “Els espanyols necessiten explicacions de què ha passat a la Moncloa, a qui s’ha trucat, i si la dona de Sánchez no ho declara, ho haurà de declarar el senyor Sánchez”, ha reblat.

(Visited 80 times, 1 visits today)

avui destaquem

Feu un comentari