La portaveu dels Mossos d’Esquadra, Montserrat Escudé, ha recordat que els membres del cos són policia judicial i que si hi ha una ordre per detenir una persona l’han de complir. “Seria d’una irresponsabilitat suprema que un cos no ho fes”, ha dit en declaracions a TV3, en ser preguntada per la possibilitat de detenir el candidat de Junts a la Generalitat, Carles Puigdemont, si torna a Catalunya amb una ordre de detenció vigent.
Escudé ha dit que els Mossos no improvisen, però ha descartat fer una predicció operativa sobre un “futurible”. En tot cas, ha dit que si la tornada de Puigdemont es produeix i hi ha una ordre judicial de detenció, “es mirarà en quin context es produeix” i s’actuarà d’acord amb els principis de congruència, oportunitat i proporcionalitat. “Quan es produeixi el fet farem complir l’ordre, però valorant aquesta oportunitat”, ha insistit.
Respecte a les paraules del president del Parlament, Josep Rull, assegurant que els Mossos no entraran al Parlament a detenir Puigdemont, Escudé ha reiterat que això és un futurible sobre el qual no es pronunciaria. Sí que ha dit, però, que els Mossos poden entrar al Parlament si s’està produint un delicte greu. D’altra banda, la portaveu de la policia catalana ha considerat que, en cas d’ordre judicial, és al jutge a qui correspon decidir quin és el cos policial per fer-la complir.