El moviment per a l’habitatge a Barcelona, format per sindicats i grups de diversos barris de la ciutat, ha acusat aquest dilluns el govern local, liderat per Jaume Collboni, de “deixar famílies al carrer” i “evitar la rehabilitació de barris sencers mentre promou grans esdeveniments com la Copa de l’Amèrica”.
“Són unes polítiques dirigides a satisfer els interessos d’empresaris i macroprojectes, i que empitjoren les condicions de vida i expulsen les veïnes”, ha afirmat Arnau, del Sindicat d’Habitatge del Raval, en una roda de premsa davant de l’Ajuntament.
Aquests col·lectius exigeixen que s’aturin tots els desnonaments de titularitat municipal, s’expropiïn els pisos buits, es regularitzin els públics i es posi fi a la “repressió contra el moviment per l’habitatge”.