El comissari europeu de Treball i Drets Socials, Nicolas Schmit, creu que l’amnistia que aprovarà dijous el Congrés no suposa la violació de cap llei europea.
“És una decisió del parlament espanyol i no veig que la Comissió Europea hi hagi d’interferir”, ha dit després que el candidat de Cs, Jordi Cañas, hagi afirmat que la CE hauria d’avaluar si l’amnistia “viola alguns dels principis” de la UE.
El candidat socialista a presidir la Comissió Europea ha expressat el suport de la família socialista europea al reconeixement del català com a llengua oficial, però ha recordat que el Consell ha de prendre la decisió per unanimitat. Mentrestant, ha apostat per una “solució pragmàtica” perquè al Parlament Europeu es pugui utilitzar el català.
(Visited 32 times, 1 visits today)