Site icon El Triangle

El cap dels Mossos diu que ni la Fiscalia ni el jutjat del Prat van considerar terrorisme els aldarulls de Tsunami al Prat

Eduard Sallent

El comissari en cap dels Mossos d’Esquadra, Eduard Sallent, ha recordat aquest dimarts que la Fiscalia de l’Audiència Nacional i el jutjat del Prat de Llobregat no han apreciat terrorisme en els actes del Tsunami Democràtic l’octubre del 2019 a l’aeroport de Barcelona.

En una entrevista concedida a TVE, preguntat sobre si veu terrorisme en aquells actes, Sallent ha dit que la policia no qualifica els fets, sinó que ho fan els fiscals i, finalment, els jutges. També ha recordat que l’Audiència Nacional va arxivar una investigació sobre possibles ingerències russes en el procés.

Sallent ha explicat que en el seu moment els Mossos van lliurar al jutjat del Prat un atestat sobre els aldarulls a l’aeroport i que “no hi va haver aquest enfocament”, en referència a possibles delictes de terrorisme, per part de l’autoritat judicial i fiscal. Això no obstant, ara el magistrat de l’Audiència Nacional Manuel García Castellón sí que investiga en aquest sentit. Per a Sallent, això sí, el que no hi ha dubte és que, com a mínim, van ser “desordres públics importants”.

Pel que fa a la possible presència d’espies russos a Barcelona durant els anys del procés, ha dit que “és normal que hi hagi moviment d’espionatge de tot el món a Barcelona”. “És una ciutat molt cosmopolita també en això; ens consta que hi ha activitat de tots els països a Barcelona i Catalunya que vetllen pels seus interessos”, ha afegit abans de recordar que l’Audiència Nacional va arxivar aquesta part. “Veurem a quines conclusions arria i fins on arriba”, ha remarcat.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines