Acaba sense acord la reunió del govern central amb sindicats i patronals per pujar l’SMI

Treball proposa un increment del 4%, però els sindicats reclamen un 5% i les empreses no volen superar el 3%

La vicepresidenta segona del govern central i ministra de Treball, Yolanda Díaz (Ministeri de Treball)

La segona reunió sobre l’increment del salari mínim interprofessional (SMI) ha acabat aquest dilluns sense que el govern central, els sindicats majoritaris i les patronals CEOE i Cepyme hagin arribat a un acord. Segons ha destacat la secretaria d’Acció Sindical de CCOO, Mari Cruz Vicente, el Ministeri de Treball ha ofert una pujada del 4%.

Malgrat l’oferta del govern central, Vicente ha explicat que l’objectiu d’increment continua fixat en el 5%, xifra equivalent a la pujada dels productes “bàsics”. “Estem disposats a negociar”, ha apuntat la sindicalista, que també ha destacat que, durant la reunió, la part empresarial no ha variat les seves posicions, que defensen una pujada del 3%.

Per part del govern central, la vicepresidenta segona de l’executiu i ministra de Treball, Yolanda Díaz, s’ha mostrat “convençuda” que s’arribarà a un acord i ha assegurat que “les posicions de la patronal i els sindicats no són allunyades”.

(Visited 78 times, 1 visits today)

avui destaquem

Feu un comentari