El Congrés dels Diputats acull aquest dimecres i dijous el debat d’investidura del candidat socialista Pedro Sánchez, pel qual el Ministeri de l’Interior ha dissenyat un dispositiu que comptarà amb 1.600 agents, una xifra similar a la de partits de futbol com el Reial Madrid-Braga, que va concentrar 1.700 policies. La primera sessió del debat començarà a les 12 d’aquest migdia, i aquest dijous es preveu que Sánchez sigui reelegit president del govern espanyol amb 179 vots a favor, tres per sobre de la majoria absoluta.
El primer a intervenir en la sessió del Congrés serà el candidat socialista, després que la presidenta de la cambra baixa, Francina Armengol, llegeixi la proposta que el rei va entregar-li el darrer 3 d’octubre. Sánchez no tindrà límit de temps, i la resta de grups parlamentaris intervindran després de dinar, per ordre de major a menor representació. Cada grup disposarà de 30 minuts d’intervenció i 10 minuts més de rèplica.
S’espera que el candidat socialista defensi els acords assolits amb els socis de Sumar, ERC, Junts, EH Bildu, PNB, BNG i Coalició Canària (CC), així com la llei d’amnistia i les mesures socials que s’han assolit durant la passada legislatura, en la qual es van aprovar més de 200 lleis.