La vicepresidenta del govern d’Espanya i líder de Sumar, Yolanda Díaz, ha afirmat aquest dijous que es troben “a l’avantsala” de reeditar la coalició de govern amb el PSOE, i ha reclamat als equips d’ambdós partits que accelerin les negociacions per enllestir-les com més aviat millor.
En una compareixença posterior a la trobada que ha mantingut a Barcelona amb els dirigents de CCOO i UGT, Díaz ha dit que el president Pedro Sánchez, aspirant a la investidura, també vol accelerar les converses.
La líder de Sumar ha exposat la seva aposta per una Espanya plurinacional que ha descrit com “un país de països”, i s’ha compromès, en concret, amb el traspàs del servei de Rodalies a la Generalitat, a “aconseguir la convivència i el retrobament, i a posar fi a un conflicte a què mai hauríem d’haver arribat”.
“Tindrem un govern de coalició progressista amb ambició”, ha avançat la vicepresidenta, que, ha apostat per “millors salaris” i per afrontar una reforma de l’acomiadament que a la passada legislatura no va ser possible, recull l’ACN.