El rei Felip VI comença aquest dilluns una nova ronda de consultes amb representants dels diversos partits per designar un altre candidat a la investidura, després del fracàs de la del líder del PP, Alberto Núñez Feijóo. El socialista Pedro Sánchez és el preferit per a ser designat, tot i que el monarca no podrà sondejar tots els suports de l’actual president del govern central en funcions perquè els grups independentistes es neguen a assistir a aquestes trobades.
Aquest dilluns, el primer en reunir-se amb el rei serà Javier Esparza, d’UPN, a les 11 h; seguit de Cristina Valido (Coalició Canària) a les 12 h; Aitor Esteban (PNB) a les 13 h; Yolanda Díaz (Sumar) a les 16:30 h i Santiago Abascal (Vox) a les 17:30 h. Demà dimarts, Felip VI es reunirà amb Sánchez a les 10 h i amb Feijóo, a les 11 h.
Així doncs, ni ERC, ni Junts, ni EH Bildu ni el BNG, suports necessaris perquè Sánchez pugui ser investit president, assistiran a la trobada amb Felip VI. Els partits independentistes ja van plantar el monarca en la primera ronda de consultes que va acabar amb la designació del líder del PP.