Els turistes que han pujat aquest dimarts al vespre a les bateries antiaèries del Turó de la Rovira, per contemplar les vistes de Barcelona, han hagut d’abandonar el recinte, que l’Ajuntament ha tancat per primer cop a les 19:30 hores, desallotjats per la Guàrdia Urbana.
No obstant això, com havien alertat els veïns quan es va anunciar que s’instal·larien tanques per evitar les festes a la zona, nombrosos turistes s’han quedat als voltants. Molts d’ells no sabien que a partir d’aquest dimarts es tancava l’espai fins al matí i alguns han saltat la tanca, com ha mostrat TV3.
El Consell Veïnal del Turó de la Rovira ha ironitzat, considerant un “gran èxit” i “un altre encert” de la gestió de la regidora d’Horta-Guinardó, Rosa Alarcón, la instal·lació de les tanques. “Només ha calgut hora i mitja per a demostrar el que hem denunciat des de bon principi”, han afegit.
Segons els testimonis recollits per Betevé, alguns veïns es mostren contraris al que per a ells és una privatització de l’espai públic, per bé que també n’hi ha que valoren la mesura pot facilitar-los el descans.