La fiscalia de l’Audiència Nacional ha decidit pressionar encara més al major dels Mossos d’Esquadra, Josep Lluís Trapero. Així, ara preveu sol·licitar a la jutge Carmen Lamela que ampliï la causa per sedició afegint la jornada del referèndum, el passat 1 d’octubre.
Fiscalia també estudia la possibilitat de recórrer la llibertat decretada per la magistrada. A Trapero li van retirar el passaport, prohibint-li la sortida del país, i amb l’obligatorietat de comparèixer cada quinze dies.
La fiscalia sosté que tot el que ha passat entre el 20 de setembre i l’1 d’octubre està íntimament relacionat i, com a exemple, cita al president de l’ANC, Jordi Sànchez, arengant les masses enfront de la conselleria d’Economia dient que es votaria en el referèndum.
En l’ordre de detenció dels presidents de l’ANC i Òmnium, la magistrada va tenir cura de precisar que en la causa només s’investiga la sedició comesa entre els dies 20 i 21 de setembre, i que els fets posteriors aportats en l’informe de la Guàrdia Civil només servien per determinar la veritable intenció dels imputats.